Jeśli jakiś pomysł na biznes w ostatnich lat stał się szczególnie popularny, to jest nim własny e-sklep. Polacy chętnie zakładają sklep internetowy, licząc na to, że przyniesie im to sukces finansowy. Czy jednak na pewno jest to dobry pomysł?
Popyt rośnie, tak samo, jak podaż
Potencjał sprzedaży online w Polsce jest ogromny i stale rośnie. Wszystkie statystyki jasno pokazują, że Polacy coraz chętniej zakupów dokonują przez Internet. Tempo wzrostu całej branży e-commerce szacuje się na kilka procent rocznie. Krótko mówiąc, na tym rynku klientów jest dużo, a będzie jeszcze więcej.
Z drugiej strony przybywa także firm, które częściowo lub w całości koncertują swoją działalność w sieci. Choć więc sklep internetowy to potencjalnie źródło dużych zysków, to jednak konieczne jest tu wybicie się ponad coraz liczniejszą konkurencję.
Na czym polega dropshipping?
Polacy tak chętnie zakładają sklepy internetowe, ponieważ obecnie jest to niezwykle proste, a przy tym nie generuje dużych kosztów. Wszystko dzięki idei znanej jako dropshipping. Polega ona na tym, że właściciel sklepu internetowego nie musi nawet magazynować sprzedawanego towaru. Jego zadaniem jest tylko i aż nakłonienie klienta do zakupu. Produkt zaś trafia do odbiorcy bezpośrednio z magazynu producenta.
Co wpływa na sukces e-sklepu?
Choć założenie i prowadzenie sklepu internetowego jest proste, to uzyskiwanie z tego tytułu wysokiego zarobku bywa trudne. Przedsiębiorca musi tu wykonać wszystko wręcz perfekcyjnie, aby przyciągnąć do siebie klientów.
Znaczenie ma każdy detal. Na początku najważniejsze jest ustalenie typu asortymentu. Najlepiej jest trafić w niszę rynkową z dużym potencjałem wzrostu. Bywa to jednak bardzo trudne, zważywszy na niezwykle liczną konkurencję.
Prowadzenie sklepu internetowego w dużej mierze sprowadza się także do działań związanych z marketingiem online. W tym celu sięga się po różne techniki, takie jak content marketing, promowanie w social media, pozycjonowanie sklepu internetowego, czy reklamę pay per clic.